20 Şubat 2018 Salı

Beşiktaş Yenildi:( Şaşırdık mı? Hayır!

Ömür OKUR "un sitesinden bir yeni yazı: Beşiktaş Yenildi:( Şaşırdık mı? Hayır!


Beşiktaş"ın Bayern Münih"i yenmesini bekleyen var mıydı?


Kurada Bayern Münih çıktığından beri Beşiktaş"ın yenebileceğini ya da turu geçebileceğini düşünen var mıydı?


Çoğu kişi zaten Beşiktaş"ın yenilecek bari fark az olsa diye düşündüğü için dünyayı Beşiktaş"a karşı negatif enerji ile doldurdu.


Teknik Direktör pozitif demeçler veremedi.


Futbolcular kendilerini pozitif hazırlayamadılar. Topu ayaklarına doladılar. Bayern Münih"in de insanlardan oluşan bir TAKIM olduğunu düşünemediler ve kendileri TAKIM olamadılar.


Türk futbolunun... Türk sporunun makus talihi bu.


Biz sadece kendi ligimizde bir birimize hükümdarlık taslarız.


Herkes kendi çöplüğüne.


Avrupa"da da bir iki tur sevinsin taraftarlar sonra gerisin geri.


Alışkın mıyız? Evet!


Hadi evli evine köylü köyüne.


https://youtu.be/nL8hNt7HV68 Yazı http://www.omurokur.com/2018/02/besiktas-yenildi-sasirdik-mi-hayir/ adresinde yayınlanmıştır.

Uğur Böceği, Lady Bird

Ömür OKUR "un sitesinden bir yeni yazı: Uğur Böceği, Lady Bird

Türk ahlak yapısıyla pek örtüşmeyen bir film olduğunu ilk baştan söyleyeyim. Ama böyle kızlar yok mu Türkiye’de diye sorarsanız cevabım tabi ki var olur!


Erkeklerle ne zaman yatabilirim anne diye soruyor kız? Annesi de evlenince demiyor da; üniversite uygun, ama prezervatif kullan diyor! Ba ba ba ba ba ba ba ba.


Ulan bir şey diyeceğim şimdi, dilimin ucunda, içten içe söylüyorum ama dökemiyorum kağıda. Anladınız?


Müslüman, Hristiyan, Yahudi ya da Budist hepsinde de vardır; Ailesinden utanan, yaşadığı hayatı ve yeri beğenmeyen, magazin ve/veya sosyete sayfalarında ki insanların yerinde kendini hayal eden, olmadığı bir hayat yaşıyormuş gibi çevresinde hareket eden konuşan ama aslında hiçbir şey olmayan bir kızın kendini bulma yolculuğu diyebiliriz bu film için.


Kendini olmadığı biri olarak gösteren kızımız “yalancının mumu yatsıya kadar yanar” atasözünü hiç duymamış gibi davranışlar içerisinde gerçek neyse öyle hareket etse daha iyi yaşayacağı hayatını nafile oyalamaktadır. Ve bir de, her ne içtiyse o an artık ya da kendini ne zannediyorsa, kendine uğur böceği lakabını takmış… Kimsin sen:)


Ama olmadığı bir yaşamı yaşamaya çalışan insanlar, alışkın olmadığı ortamlara girdiğinden, başlarına gelmedik kalmaz. Çünkü o ortamın gerçek sahipleri avcı, diğerleri ise avdır…


Ve eğer Allah’tan umut kesmemişse o kişi ve nasibi bağlanmamışsa, atlattığı badirelerden de aklı başına gelirse doğru yolu bulur. Ama diyerek notumu düşüyorum;


Not: Ailelerimizin kuşağı ile bizim kuşağımız birbirinden farklı. Onlar bir şey diyorlarsa hem yaşadıkları dönemden hem de tecrübelerinden bizim de yaşamadan tecrübe kazanmamızı istiyorlardır. Belki tecrübelerinin bir kısmı acılarla doludur.


Annemizi babamızı seçemeyiz, onlar da bizi seçemezler. Ne biz onlardan utanabiliriz ne de O’nlar bizlerden. Aile olmak böyle bir şeydir.


https://youtu.be/cNi_HC839Wo

Benim puanım: 6 / 10


IMDB Puanı: 7,7 / 10


Vizyon Tarihi: 2 Mart 2018


Yapımı : 2017 - ABD


Tür : Dram , Komedi


Süre: 93 Dak.


Yönetmen : Greta Gerwig


Oyuncular : Saoirse Ronan, Laurie Metcalf, Tracy Letts, Lucas Hedges, Timothée Chalamet


Senaryo : Greta Gerwig


Yapımcı : Scott Rudin, Eli Bush

Yazı http://www.omurokur.com/2018/02/ugur-bocegi-lady-bird/ adresinde yayınlanmıştır.

18 Şubat 2018 Pazar

Roman J. Israel, Esq

Ömür OKUR "un sitesinden bir yeni yazı: Roman J. Israel, Esq

Yakın zamanda Türkiye"mizde karşılaştık avukatların para için yaptıkları acımasızlık ile...


Bir avukat müvekkillerinin parası için Şehidimiz şehit olduktan bir gün sonra şehidimizin ailesine devlet tarafından verilecek olan para için haciz işlemi başlattı...


Bir avukat İzmir"de serviste unutularak ölümüne sebep olunan çocuğun davasında müvekkili olan ölümün sorumluları tarafında "Takdiri İlahi" diyerek olayı Allah katına taşıdı...


...


Anayasada, Türk Ceza Kanununda, Ceza Muhakemeleri Kanunu"nda ki boşluklar, hatalar, eksiklikler suçluya suçsuzmuş gibi davranılmasını mı gerektirir. Mesela hunharca işlenen cinayetin sanığı kravat taktı diye iyi hal indirimi neden almaktadır. Ya da 3 yaşındaki bir çocuğa tecavüz edip ölümüne sebep olan sapık savunulmayı hak ediyor mu? Polis neden çelik yelek giydirerek koruyor? Polis elinden tecavüzcüyü kaçırsa ve kin dolu vatandaşlar tarafından öldürülse avukat polisi görevini yapmamakla suçlamakta ne kadar haklı?


Para her şeyden önce mi gelir?


Gibi gibi gibi...


Denzel Washington ve Colin Farrell"ın oyunculuklarına laf yok, harikalar!


Diyaloglara dayalı bir film olduğundan, kendi dilinizde izlemiyorsanız, yeterli seviyede İngilizce bilmiyorsanız ve altyazılı izliyorsanız harika kurulmuş cümlelerden mahrum kalabilirsiniz.


https://youtu.be/CItEtnp3nPY

Benim Puanım: 10 / 10


IMDB Puanı: 6,4 / 10


Sinemalar.com Puanı: 7,3 / 10


Yapımı : 2017 - ABD


Tür : Dram , Suç


Süre: 129 Dak.


Yönetmen : Dan Gilroy


Oyuncular : Denzel Washington, Colin Farrell, Carmen Ejogo, Shelley Hennig, Nazneen Contractor


Senaryo : Dan Gilroy


Yapımcı : Todd Black, Brian Oliver

Yazı https://www.omurokur.com/2018/02/roman-j-israel-esq/ adresinde yayınlanmıştır.

Roman J. Israel, Esq

Ömür OKUR "un sitesinden bir yeni yazı: Roman J. Israel, Esq

Yakın zamanda Türkiye"mizde karşılaştık avukatların para için yaptıkları acımasızlık ile...


Bir avukat müvekkillerinin parası için Şehidimiz şehit olduktan bir gün sonra şehidimizin ailesine devlet tarafından verilecek olan para için haciz işlemi başlattı...


Bir avukat İzmir"de serviste unutularak ölümüne sebep olunan çocuğun davasında müvekkili olan ölümün sorumluları tarafında "Takdiri İlahi" diyerek olayı Allah katına taşıdı...


...


Anayasada, Türk Ceza Kanununda, Ceza Muhakemeleri Kanunu"nda ki boşluklar, hatalar, eksiklikler suçluya suçsuzmuş gibi davranılmasını mı gerektirir. Mesela hunharca işlenen cinayetin sanığı kravat taktı diye iyi hal indirimi neden almaktadır. Ya da 3 yaşındaki bir çocuğa tecavüz edip ölümüne sebep olan sapık savunulmayı hak ediyor mu? Polis neden çelik yelek giydirerek koruyor? Polis elinden tecavüzcüyü kaçırsa ve kin dolu vatandaşlar tarafından öldürülse avukat polisi görevini yapmamakla suçlamakta ne kadar haklı?


Para her şeyden önce mi gelir?


Gibi gibi gibi...


Denzel Washington ve Colin Farrell"ın oyunculuklarına laf yok, harikalar!


Diyaloglara dayalı bir film olduğundan, kendi dilinizde izlemiyorsanız, yeterli seviyede İngilizce bilmiyorsanız ve altyazılı izliyorsanız harika kurulmuş cümlelerden mahrum kalabilirsiniz.


https://youtu.be/CItEtnp3nPY

Benim Puanım: 10 / 10


IMDB Puanı: 6,4 / 10


Sinemalar.com Puanı: 7,3 / 10


Yapımı : 2017 - ABD


Tür : Dram , Suç


Süre: 129 Dak.


Yönetmen : Dan Gilroy


Oyuncular : Denzel Washington, Colin Farrell, Carmen Ejogo, Shelley Hennig, Nazneen Contractor


Senaryo : Dan Gilroy


Yapımcı : Todd Black, Brian Oliver

Yazı http://www.omurokur.com/2018/02/roman-j-israel-esq/ adresinde yayınlanmıştır.

Ritüel, The Ritual

Ömür OKUR "un sitesinden bir yeni yazı: Ritüel, The Ritual

Film yarısına kadar kendisini izlettiriyor ama sonrası ne yapacaklarını bilmeden, insan gücü ile asla baş edilemeyecek bir yaratığa bağlanmış. Yani yine olayın kolayına kaçılarak film çekilmiş. Galiba, olayları nasıl bir şekilde bir birine bağlayacağını kara kara düşünen senaristlere destek vermek için görevlendirilen yardımcı senarist hep aynı. Çünkü hep aynı; giriş mükemmel ama gidişat ve sonuç çok basit. Bir yaratık. Oysaki bir insan psikopata bağlasaydı; Dr. Jekyll ve Mr. Hyde gibi olsa yani uyanıkken iyi bir insan uyuduğunda bir canavar gibi. Ya da çok aç bir kurt olsaydı bu. Ya da her sene insan kurban etmeyi adet haline getirmiş seri katil bir aile olsaydı. Olmamış. Yapamamışlar. Dört iyi seçilmiş maceraperest karakter var ama bu karakterlere de yazık edilmiş. Dört iyi seçilmiş maceraperest karakter sık ağaçlarla kaplı İsveç Ormanlarında deli dana gibi dönüp dolansalardı daha bir iyi film gibi olurdu. BENCE!


https://youtu.be/Vfugwq2uoa0

Benim Puanım: 4 / 10


IMDB Puanı: 6,3 / 10


Sinemalar.com Puanı: 4,7 / 10


Yapımı : 2017 - İngiltere


Tür : Korku


Süre: 94 Dak.


Yönetmen : David Bruckner


Oyuncular : Sam Troughton, Rafe Spall, Arsher Ali, Robert James-Collier, Paul Reid


Senaryo : Joe Barton


Yapımcı : Andy Serkis, Jonathan Cavendish

Yazı https://www.omurokur.com/2018/02/rituel-the-ritual/ adresinde yayınlanmıştır.

Ritüel, The Ritual

Ömür OKUR "un sitesinden bir yeni yazı: Ritüel, The Ritual

Film yarısına kadar kendisini izlettiriyor ama sonrası ne yapacaklarını bilmeden, insan gücü ile asla baş edilemeyecek bir yaratığa bağlanmış. Yani yine olayın kolayına kaçılarak film çekilmiş. Galiba, olayları nasıl bir şekilde bir birine bağlayacağını kara kara düşünen senaristlere destek vermek için görevlendirilen yardımcı senarist hep aynı. Çünkü hep aynı; giriş mükemmel ama gidişat ve sonuç çok basit. Bir yaratık. Oysaki bir insan psikopata bağlasaydı; Dr. Jekyll ve Mr. Hyde gibi olsa yani uyanıkken iyi bir insan uyuduğunda bir canavar gibi. Ya da çok aç bir kurt olsaydı bu. Ya da her sene insan kurban etmeyi adet haline getirmiş seri katil bir aile olsaydı. Olmamış. Yapamamışlar. Dört iyi seçilmiş maceraperest karakter var ama bu karakterlere de yazık edilmiş. Dört iyi seçilmiş maceraperest karakter sık ağaçlarla kaplı İsveç Ormanlarında deli dana gibi dönüp dolansalardı daha bir iyi film gibi olurdu. BENCE!


https://youtu.be/Vfugwq2uoa0

Benim Puanım: 4 / 10


IMDB Puanı: 6,3 / 10


Sinemalar.com Puanı: 4,7 / 10


Yapımı : 2017 - İngiltere


Tür : Korku


Süre: 94 Dak.


Yönetmen : David Bruckner


Oyuncular : Sam Troughton, Rafe Spall, Arsher Ali, Robert James-Collier, Paul Reid


Senaryo : Joe Barton


Yapımcı : Andy Serkis, Jonathan Cavendish

Yazı http://www.omurokur.com/2018/02/rituel-the-ritual/ adresinde yayınlanmıştır.

17 Şubat 2018 Cumartesi

Elektrik Kayıp Kaçak Bedeli Geri Ödenemez

Ömür OKUR "un sitesinden bir yeni yazı: Elektrik Kayıp Kaçak Bedeli Geri Ödenemez


Bunu ben söylemiyorum Anayasa Mahkemesi söylüyor...


İşte özetle o karar;


...“Devlet, elektrik enerjisinin kaliteli, sürekli, kesintisiz, düşük maliyetli şekilde tüketicilerin kullanımına sunulması ve bunun için gerekli tedbirleri almakla yükümlüdür. Dağıtım tarifeleri içerisinde öngörülen maliyet ve hizmet bedelleri, elektrik enerjisinin dağıtım sistemi üzerinden naklinden yararlanan tüm gerçek ve tüzel kişilere uygulanması öngörüldüğünden kuralda eşitlik ilkesine aykırılık bulunmamaktadır. İptal taleplerinin reddi gerekir.”


Kararın tam metnine ulaşmak için tıklayınız (51. Sayfadan İtibaren) Karar Tam Metni

Bu karar aynı zamanda şu anlama da gelmektedir; Mahkemelere Kayıp Kaçak bedellerinin iadesi için yapılmış/yapılacak olan tüm başvurular Anayasa Mahkemesinin bu kararı ile red edilecektir. Yani Anayasa Mahkemesinin bu kararı ile elektrik faturalarına yansımış / yansıtılacak, ödenmiş / ödenecek kayıp kaçak bedelini kimse artık geri alamayacak.

Yazı http://www.omurokur.com/2018/02/elektrik-kayip-kacak-bedeli-geri-odenemez/ adresinde yayınlanmıştır.