7 Ağustos 2014 Perşembe

En Favori Çalışan Olmanın 7 Yolu

Ömür OKUR "un sitesinden bir yeni yazı: En Favori Çalışan Olmanın 7 Yolu

favori çalışan



1. Yöneticinizi tanıyın


kim kim


Yöneticinizin çalışma düzenini ve karakterini çözümlemeden onun hayatını kolaylaştırmanız ve favori çalışanı olmanız pek mümkün değil.


Oturup sizden ne istediğini düşünün.


Mesela; işin her aşamasında bilgi geçmenizi mi tercih eder yoksa iş bittiğinde halletmiş bir şekilde karşısına geçmenizi mi?


Sizden mail atmanızı mı istiyor yoksa kapısını çalmanızı ve bizzat iletmenizi mi?


Bu ve benzeri soruların cevapları doğrultusunda davranışlarını düzenleyin.



2. Müdürünüzün hedeflerini bilin


hedef


Çalışan olarak sadece kendi hedeflerinize odaklanmak gibi bir hata yapmayın.


Yöneticinizin hedeflerini de bilirseniz o yönde çalışmalarınızı yoğunlaştırabilir ve gözüne girebilirsiniz.



3. Sürprizlerden kaçının


sürpriz


Yöneticinize asla sürpriz yapmayın.


Sürprizden kasıt hediye almak, doğum günü partisi düzenlemek vs değil :)


Mesela bir müşterinin şirketinizden ayrılacağı duyumlarını aldıysanız veya böyle bir şey sezinlediyseniz hemen bilgi vermeniz önemlidir.


Olumsuz bir durum gerçekleştiğinde; "Ben hissetmiştim ama söylemek istemedim" demek sizin ileri görüşlü olduğunuzu değil risk yönetimini başaramadığınızı gösterir.



4. Yöneticiniz size bakıcılık yapmaz


kendi işini kendin hallet


Mesela hastalık gibi durum ile karşı karşıya geldiniz; sağlık sigortası vs konularla uğraşırken yöneticinizin her adımda size yol göstermesini beklemeyin. Mesela bu durumunuzla ilgili şirketinizin İnsan Kaynakları Birimi ihtiyacınız olan bilgileri size sunmak için hazır duruyor.


Şirketinizin birimlerinin ne iş yaptıklarını öğrenin böylece bir sorun ile karşılaştığında hangi birim ile iletişime geçeceğinizi de bilirsiniz.



Kendi işinizi kendiniz halledin ki öz güveni yüksek ve iş halledebilen bir karaktere sahip olduğunuz anlaşılsın.



5. Teslim gününü geçirmeyin


teslimat


Size verilen görevleri teslim ederken 1 saat bile olsa geçirmemeye çalışın.


Hatta mümkünse bir müddet erken teslim etmeye çalışın.



6. Çözümle gidin, sorunla değil


çözümleyici


Yöneticinizin kapısını sorunlarla çalmayı alışkanlık haline getirmeyin.


Her zaman çözüm odaklı olun.



7. Söylediğinizi yapın, yaptığınızı söyleyin


el sıkışma


Sözünüzün eri olun.


Gereksiz sorumluluklar almanıza gerek yok.


Yapamayacağınız şeylerin sözünü vermeyin.

Yazı http://www.omurokur.com/2014/08/en-favori-calisan-olmanin-7-yolu/ adresinde yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder